Nuori mustahiuksinen mies, jolla on ZEISS SmartLife -linssit, kurottaa hymyillen kättään näytön läpi.
ZEISS OPTIKOILLE

ZEISS SmartLife -linssit

Luottolinssien valikoimasi digitaaliseen maailmaan.

Paras kattava linssivalikoima ZEISSilta. Suunniteltu dynaamiseen näkemiskäyttäytymiseen. SmartLife® -linssit ovat innovatiivisia, moderneja tuotteita, jotka vastaavat yli 6-vuotiaiden käyttäjien tarpeisiin. Uusin ja paras ZEISS-teknologia yhdistettynä palveluusi ja asiantuntemukseesi antaa asiakkaillesi täysin uudenlaisen näkemiskokemuksen ja luo uskollisuutta.

  • Antaa koko päivän kestävää näkemismukavuutta dynaamiseen näkemiskäyttäytymiseen
  • Suunniteltu digitaaliseen elämäntapaan
  • Linssien muotoilu mukautuu näkökyvyn muutoksiin ikääntymisen myötä

Miksi ZEISS kehitti SmartLife-linssituotevalikoiman?

Se on vastaus muuttuvaan elämäntapaan.
  • > 50 %

    Yli puolella maapallon väestöstä on kannettava digitaalinen laite.2

  • Yli 55 vuotta

    Yli 55-vuotiaiden ikäryhmässä älypuhelinten käyttäjämäärien kasvu on kaikkein suurinta.2

  • 60 %

    alle 5-vuotiaista lapsista alkaa jo käyttää älypuhelimia.3

Young man wearing ZEISS SmartLife lenses looking at his phone while walking.
Nuori ZEISS SmartLife -linssejä käyttävä mies katsoo puhelintaan kävellessään.

Asiakkaittesi elämäntapa ja näkemiseen liittyvä käyttäytyminen on muuttunut.

Nykyajan elämä on kiireistä, ja asiakkaasi ovat jatkuvasti yhteydessä ihmisiin, tietoon ja asioihin, niin verkossa kuin verkon ulkopuolella. Heidän silmänsä ovat nauliintuneina digilaitteisiin myös heidän ollessaan liikkeellä. Silti elämä on enemmän kuin pelkät ruudut edessämme. Katseen siirtäminen jatkuvasti lukuisista digilaitteista fyysiseen ympäristöömme ja takaisin voi olla haastavaa silmille ja aiheuttaa näkemisen epämukavuutta ja silmien väsymistä. Sen seurauksena arjen tehtävistä suoriutuminen tuntuu raskaammalta ja pahimmassa tapauksessa elämän yksityiskohdat jäävät huomaamatta. Hyvä, miellyttävä näkökyky on välttämätöntä sille, että arjesta selviää itsevarmana ja valppaana. Asiakkaasi    – kaikki nuorista lapsista ja teini-ikäisistä ikääntyneisiin   – eivät tarvitse vain tarkkaa keskinäköä vaan myös hyvin toimivaa ääreisnäköä. Sen ansiosta he pystyvät helposti vaihtamaan eri etäisyyksien ja suuntien välillä luoviessaan läpi elämän.

Näkötarpeemme muuttuvat iän myötä.

Silmän anatomiset ja fysiologiset muutokset voivat johtaa ajan myötä erilaisiin näkemisen haasteisiin. Olivatpa asiakkaasi minkä ikäisiä tahansa, heidän on selviydyttävä nykyiseen moderniin elämäntapaan liittyvästä silmien rasittumisesta. Sen lisäksi heidän näkemistarpeensa muuttuvat iän myötä. Siihen on kolme pääsyytä:

  • Silmän mukautumiskyky heikkenee.
  • Pupillin halkaisijan muutokset – laajenee kasvavilla lapsilla ja pienenee aikuisilla ikääntymisen myötä.
  • Lapsilla ja teini-ikäisillä on erilainen ikään liittyvä kasvojen anatomia ja muoto, mikä saa aikaan käyttöparametrien muuttumisen, joka on otettava huomioon linssisuunnittelussa.
    Kaksi nuorta katsoo puhelimiaan. Toinen on hymyilevä nainen, jolla on pitkät ruskeat hiukset, ja toinen poika, jolla on kiharat mustat hiukset ja ZEISS SmartLife -silmälasit.

    Paras valikoima nykyajan silmälasilinssien käyttäjien visuaalisiin tarpeisiin.

    Laajan tutkimustyön pohjalta syntynyt ZEISSin kattava SmartLife®-linssivalikoima on vastaus näihin asiakastarpeisiin. Tarvitsivatpa asiakkaasi yksiteholinssit, moniteholinssit tai jotakin muuta, ratkaisumme auttavat kaikkia silmälasien käyttäjiä pysymään ajan hermolla

    • Helppo ja yksinkertainen jaella
    • Tuo asiakkaille laajan näkökentän ja koko päivän kestävää näkemisen mukavuutta dynaamiseen näkemiskäyttäytymiseen digitaalisessa maailmassa, iästä ja näkemisen haasteista riippumatta.
    • Näkeminen on helppoa ja vaivatonta kaikilla etäisyyksillä ja joka suuntaan tunnetusti hyvän laadun ansiosta.
    • ZEISS SmartLife -linssien muotoilu mukautuu näkökyvyn muutoksiin ikääntymisen myötä.
    • Valikoimaan kuuluu nyt myös ZEISS SmartLife Young, joka kattaa teini-ikäisten ja lasten erityiset näkemistarpeet 6-vuotiaista alkaen.

          Taattu asiakastyytyväisyys ZEISS SmartLife -linsseillä.

          • 84 %

            käyttäjistä näkee miellyttävästi koko päivän ajan.1

          • 81 %

            sopeutuu linsseihin 1 päivässä.1

          • 98 %

            suosittelisi näitä linssejä ystävilleen ja perheenjäsenilleen.4

          Innovaatio ZEISS SmartView 2.0 -teknologian taustalla. Mukana kaikissa ZEISS SmartLife -linsseissä.

          • Kuvake, jossa näkyy kehä ja kolme nuolta ja joka symboloi älykästä dynaamista optiikkaa.
            Älykäs dynaaminen optiikka

            Huippuluokan 3D-objektiavaruusmallinnus ja uudet muotoilun yksityiskohdat mukautuvat nykyajan dynaamiseen näkemiseen ja saavat aikaan pehmeämmän siirtymän kaikkien näköalueiden välillä. ZEISS Single Vision SmartLife Young -linsseissä suunniteluun sisältyy myös mukautettu 3D-objektiavaruusmalli kasvaville lapsille.

          • Kuvake, jossa näkyy silmä ja nuoli ja ylöspäin osoittava nuoli ja joka symboloi ikä-älykkyyttä.
            Ikä-älykkyys

            ZEISSin SmartLife® -linssit ottavat huomioon näkemistarpeiden kehittymisen asiakkaan elämän jokaisessa vaiheessa ja mahdollistavat ikään liittyvien optimointiparametrien lisäämisen:

            • ZEISS Luminance Design 2.0 -teknologia – ottaa huomioon keskimääräiset valaistusolosuhteet ja ikään liittyvän pupillin halkaisijan.  
            • ZEISS Dynamic AgeFit -teknologia – vain ZEISS Single Vision SmartLife Young -linsseihin. Suunniteltu kasvavien lasten ikään liittyvän kasvojen anatomian mukaan.
            • ZEISS Intelligence Augmented Design (IAD) teknologia – tätä teknologiaa käytetään optimoimaan linssi käyttäjän henkilökohtaiseen näkemiskäyttäytymiseen ja vaatimuksiin erityisesti ZEISS SmartLife Individual 3 -linssien kohdalla (saatavilla yksiteholinsseinä, digitaalisina linsseinä ja moniteholinsseinä).
          • Kuvake, jossa näkyy vierekkäin kolme nuolta, jotka symboloivat kirkasta ja ohutta optiikkaa.
            Kirkas ja ohut optiikka

            ZEISSin tarkkuuslupaus ja linssien estetiikka takaavat tasapainon optiikan sekä ohuiden, keveiden linssien välillä.

          Ota meihin yhteyttä

          Varaa tapaaminen

          Ladataan lomaketta...

            Carl Zeiss Vision Care käyttää yhteydenottolomakkeella antamiasi tietoja vastataksesi pyyntöösi sähköpostitse tai puhelimitse. Lue tietosuojaperiaatteemme täältä.

          Ryhdy ZEISSin kumppaniksi

          Ladataan lomaketta...

            Carl Zeiss Vision Care käyttää yhteydenottolomakkeella antamiasi tietoja vastataksesi pyyntöösi sähköpostitse tai puhelimitse. Lue tietosuojaperiaatteemme täältä.


          • 1

            ZEISS SmartLife -linssivalikoiman ulkoinen kuluttajien hyväksyntätestaus, n=182 osallistujaa. Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019. (julkaisematon, asiakirja-aineisto)

          • 2

            Deloitte LLP. (2017). State of the smart - Consumer and business usage patterns. Global Mobile Consumer Survey 2017: UK Cut.

          • 3

            Auxier B. et al. Children’s engagement with digital devices, screen time. Pew Research Center. 2020.

          • 4

            ZEISS SmartLife Individual 3 -linssivalikoiman kuluttajien hyväksyntätestaus, n=128 osallistujaa, Saksassa ja Kiinassa 2022, Carl Zeiss Vision International GmbH. (julkaisematon, asiakirja-aineisto)